fredag 10. januar 2014

Mozarellapålegg med soltørka tomat

Når jeg ikke spiser så mye kjøttpålegg kan jeg ofte bli litt lei av brødskive med smør og ost (selv om jeg egentlig er veldig glad i det). Da kan det være ålreit å lage litt hjemmelaga pålegg, bare som en liten variasjon. Dette er veldig enkelt, og som nesten alt annet kan du jo bestemme litt selv hva du vil ha i. Men dette er omtrent sånn jeg lærte å lage det av søstra mi.



(ca 4 porsjoner)
Du trenger
60-70 gram revet mozarella
3 halve soltørkede tomater
1,5 spsk majones
1 liten spiseskje yoghurt (gjerne en litt fast type)
litt (hvit) pepper

1. Finhakk soltørkede tomater. Hvis du bruker sånn på glass er det smart å tørke av det meste av oljen.

2. Bland sammen, jeg bruker en liten gaffel.

Smaker ekstra godt hvis det smeltes i ovnen (som her), ellers er det veldig godt som fyll i panini uten paninipresse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar