tirsdag 6. mai 2014

Hjemmelaget pesto med cashewnøtter (eller hva du har!)

Den eltefrie pizzaen jeg så ofte snakker om slår seriøst aldri feil. Denne gangen lagde jeg den med ruccola på toppen (tar det bare på til sist når den er ferdig), men jeg lagde også en imrpovisert pesto. Det hevet pizzaen så mye at jeg simpelthen ble nødt til å lage det igjen allerede etter én dag. Jeg tror seriøst grønn pesto umulig kan gå galt hvis du bare husker å bruke olivenolje og har litt grønne blader med masse smak til rådighet.


Pesto (én av tusen muligheter)
1 neve cashewnøtter (eller feks solsikkekjertner)
ca 1 dl olivenolje
1 neve basilikumblader (eller feks ruccola)
heeelt valgfritt: næringsgjær
1 fedd hvitløk
salt og pepper

1. Putt alle ingrediensene i en dyp liten skål. Hold litt tilbake på oljen.

2. Miks med stavmikser. Juster konsistens med mer olje. Ferdig! Bruk på alt du vil.




Namnamnamanm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar